Om de stora vinsterna i det lilla bemötandet

I Kims fall stod livet på spel. Han blev bemött med arrogans och nonchalans. Klarade livhanken men förlorade båda benen och funktionen i sina armar. Själva livet behöver inte stå på spel, men gott och väl ett företags eller en organisations vinster och framgångar. Hur bemöter du din kund, uppdragsgivare, den du faktiskt lever av? Alla i en organisation, eller ett samhälle, har något att ge. För att nå önskat resultat behöver vi inse att var och en är viktig. Varje individ behöver också ta ansvar för sig själv och för vad den har att ge.

I slutändan handlar det om hur man bemöter sina kunder och medmänniskor. ”Möten som förändrar (arbets)livet” är en föreläsning för dig som vill ha aha-upplevelser levererade på ett humoristiskt och träffsäkert sätt. Du kommer aldrig mer underskatta värdet av ett professionellt bemötande.

Efter glada skratt och en del allvarliga tårar är våra medarbetare, tack vare Kim, ett stort steg närmare att leverera superservice till våra kunder.

Pontus Eklind CEO, Vanna Group